3/06/2016

Linglish Project


LINGLISH
PROJECT

 

APRENENTATGE INTEGRAT DE CONTINGUTS (AICLE / CLIL) I LLENGUA ESTRANGERA

En els darrers anys la llengua anglesa ha esdevingut una eina de comunicació internacional, acadèmica i laboral molt important.  El coneixement i l’ús de diferents llengües ha esdevingut una necessitat fonamental i un dret per als ciutadans d’una societat global com la nostra. El coneixement d’una o més llengües estrangeres, a més de les oficials i/o pròpies de l’individu, garanteix l’adquisició dels processos d’aprenentatge i la millora contínua de l’aprenent.
L’ús de diferents llengües estrangeres per a accedir al coneixement és una pràctica que l’individu ha de desenvolupar des d’edat escolar per tal d’establir les bases que li permetran aprendre qualsevol llengua de forma eficient. Així doncs, es recomana que a les aules, els continguts de les diferents àrees es treballin mitjançant la utilització d’una tipologia de textos variada, emprant fonts i recursos diferents i sense limitació en l’ús de les llengües. 
La nostra escola opta pel plurilingüisme. El plurilingüisme és un model d’educació que garanteix que tot alumne, independentment de quin sigui el seu origen lingüístic familiar, tingui domini de les llengües oficials al territori i almenys una llengua estrangera.

D’aquí ve que la nostra escola introdueixi l’anglès a P3 i es treballi al llarg de les etapes i cursos d’Educació Infantil i d’Educació Primària.
Aquest curs 15-16, el nostre centre, com a participant en el Grup d’Experimentació Plurilingüe  ha rebut i rebrà formació específica dels àmbits d’aprenentatge prioritzats pel centre.
Els nostres objectius són:
  • Refermar l’aprenentatge de l’anglès a l’Educació Infantil i consolidarlo a Primària per tal de millorar la competència comunicativa en anglès.
  • Millorar l’expressió i comprensió oral de tot l’alumnat de l’escola.
  • Ampliar i reforçar el currículum de llengua estrangera amb el suport de les Tecnologies de la Informació i de la Comunicació (TIC).

 

EDUCACIÓ INFANTIL

Les classes de llengua anglesa de l’alumnat d’Educació Infantil són dinàmiques i divertides ja que treballen la llengua anglesa a partir de contes, jocs i cançons i en sessions de curta durada. El nostre objectiu és introduir-los de manera lúdica i progressiva a aquesta llengua, cada cop més necessària per desenvolupar-se satisfactòriament en el món actual.
Les aules tenen tota mena de material: titelles, contes, CDs, així com pissarra digital en algunes d’elles, eines que els permeten aprendre aquesta llengua tot jugant.
A més, durant una tarda setmanal i de forma rotatòria l’alumnat d’Educació Infantil pot fer una “immersió” gratificant a la llengua anglesa a través de l’ambient d’aprenentatge Computer Lab  (les TIC com a eina d’aprenentatge de l’anglès)  exclusivament en anglès, a través del món de les tecnologies de la informació.
  
 Finalment, l’alumnat més jove de la nostra escola pot rebre més        ENGLISH  INPUT  a les hores d’esbarjo. 


PRIMÀRIA

A l’etapa d’educació Primària concretament a Cicle Inicial es prioritza la comprensió i l’expressió oral i es comença a introduir l’expressió escrita. A partir de Cicle Mitjà es van ampliant progressivament els continguts relacionats amb les competències escrites (comprensió i expressió) fins arribar a treballar de forma equitativa al Cicle Superior les 4 habilitats bàsiques: comprensió oral, expressió oral, comprensió escrita i expressió escrita.
La metodologia emprada afavoreix l’ús de la llengua anglesa amb activitats que els permeten interioritzar-la . Es fan servir tots tipus de material i recursos a classe: llibres d’aprenentatge, DVDs, vídeos, cançons, internet, danses, diàlegs, poemes, pòsters, jocs… perquè les classes siguin interessants i motivadores i l’aprenentatge sigui agradable.
A Cicle Inicial es fan dues sessions setmanals a cada curs. A Cicle Mitja i Superior s’imparteixen dues hores i mitja setmanals a cada curs, en grups petits de com a màxim 15 alumnes.

Des del curs passat (curs escolar 14-15) a la nostra escola es duu a terme el projecte Science in English, i des d’enguany es porta a terme  Linglish Project que engloba el ja esmentat Science in English a Primària, Math Problem Solving a CM i CS, articles periodístics en anglès per a la nostra revista escolar “Xafarders Esclafats” a CS, l’ambient d’aprenentatge Art and Craft exclusivament en llengua anglesa a Primària, l’ambient d’aprenentatge Computer Lab a Educació Infantil, com ja s’ha dit anteriorment i l’ús i la inclusió de la llengua anglesa a tots els projectes multidisciplinars de l’escola.  Finalment, l’alumnat de Primària i de tota l’escola pot rebre més British Input a les hores d’esbarjo, per tal d’afavorir l’aprenentatge significatiu en llengua anglesa, tot utilitzant l’anglès com a llengua vehicular per treballar continguts de diferents assignatures tradicionals. Els continguts s’escullen per tal de potenciar el treball oral i les experiències pràctiques. Així doncs, sempre es treballen temes que resultin interessants , que siguin el màxim propers als nostre alumant i que ajudin els nenes i les nenes a esdevinir competents tant en la llengua anglesa com en els continguts de les assignatures treballades en anglès.
Com a exemple de lesson plans de Science in English podem citar “The senses”, “Healthy food”, “Animals”,  “Plants”, “Living things”, “Galaxies”…
Les hores de Science in English serveixen per potenciar al màxim la participació dels alumnes i estimular el seu interès tant per l’anglès com per les temàtiques tractades de Coneixement de Medi Natural al llarg del curs. Es treballa sempre en petit grup, en aules dotades amb recursos multimèdia i mitjans audiovisuals com a suports importants.

L’aprenentatge integrat de continguts curriculars en llengua estrangera (AICLE en català i CLIL en anglès) és la introducció dels estudiants a noves idees i conceptes a través d’assignatures curriculars tradicionals, utilitzant la llengua estrangera com a eina de comunicació; en altres paraules, augmentar les experiències d’aprenentatge de l’alumnat, explotant les sinergies, és a dir, les associacions i relacions que hi ha entre les dues assignatures o matèries per tal d’assolir un mateix objectiu, aprendre.

Els objectius específics d’aquest projecte són els següents:
  • Utilitzar la llengua anglesa com a llengua vehicular i de comunicació.
  • Potenciar l’expressió oral i la comprensió amb la intenció de desenvolupar la seva capacitat per elaborar missatges, opinions, vivències…
  • Ajudar a desinhibirse en l’ús de la llengua anglesa.
  • Potenciar la competència plurilingüe i intercultural.
  • Incrementar el nivell de comunicació en llengua anglesa a la nostra escola.











Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada